Sunday, August 9, 2009

HARUSLAH AKU BANGGA OON!

Tok tribute yang aku janjikan untuk komentator nama OON.

Ya aku suka ko, nang begagan jak asa nyawa bila malam tadik bukak belog alu la nampak sigek komen dalam post BM/BI/BMS. Bukak ku nanga, wah! Bukan sebarang sigek komen.. Sigek komen ya dari OON!!!-juh kita jerit sama2-

OMG! OMG! OMG! -camya la tek ku kenak attack fit tek, sambil tangan mengipas-ngipas pipi gebu ku..hehehe...sempat muji dirik..apakah???

Mun kitakorang pembaca senyap (yalah sikmauk komen, OON agik sudi ngomen walau sekerat kata,thanks OON) rasa heran kenak aku datang sot maka baruk jak sigek komen galakan ringkas. OK la...perasan sik post marek ya adalah yang pertama seumpamanya aku nulis BMS? Sik la aku expect sapa-sapa mok ngomen gilak post debut kedak ya nak? So bagi aku jauh sekali la mok ngarap orang kedak OON take notice tulisan aku. uhuhuhu!!!! Bangga aku!

Tambah gila aku bila ku bukak blog OON kiranya tek mok nerimak kasih la ngan OON tek nak, aku nanga ada blog aku dalam blog roll nya. Aih...bena ka? Alu la datang gila agik aku, bergoleng-goleng aku atas karpet bulu sambil meluk bantal.. Sukk!!

Kenak aku bangga dirik? Bukan aku sorang jak ditanga OON. Yes, aku tauk tapi sik kisah kitakorang pikir apa, bak kata aku sebelum tok, sukatikumpun. Ada sebabnya;

Pertama, aku minat OON - he's hilarious!
Kedua - walau nya jauh di UK sik la nya lupak BMS kebanggaan kita, aku tabiknya.
Ketiga - aku banyak belajar vocabulary dari blog nya. So murid sokong cikgu la tok.
Keempat - only a true divarina knows a real divarina, no question!
Kelima - kelak ku mikir alasan lain OK? hehehe...

Ada la..kawan aku Sasha YM marek madah post BMS aku nang poret'z. Yakah? Ya ku madah...mun ku nulis dalam BMS gerenti akan gaya ya. Marek baruk komen isu nationalisme, belum gik ku start nganok orang. Tapi bak kata OON tek, aku akan selalu-selalu nulis dalam BMS pasal isu-isu yang aku rasa lebih feel dalam BMS berbanding BI bahasa muyang ku tek.

Actually aku ada juak la ngikot blog nemiak Sarawak selain OON tek nak, aku baca NANG DUEY, PAK DUKUN, LADYKIKI dan banyak lagik..sik terkabei ku nulis semua sebab sik dibayar untuk berbuat demikian. adeh....

Sungguh aku maca blog sidak, aku harap aku siklah terlalu terpengaruh cara penulisan sidak, sekadar belajar bahasa jiwa bangsa kita orang yang diam atas pokok tepi sungei (kan orang malaya pikir kita duduk atas pokok, kuang-kuit pakei perahu). Aku nulis macam ne aku klakar. Ashley, jauh gik aku mok nulis kedak dak OON koh.. Standard aku macam budak tadika KEMAS ya jak. Benarkan aku mencipta corak ikut citarasa aku mpun.

Sikda pernah ku sebut 'larikkkk....' dalam idup ku selama aku dah aktif klakar BMS. So there's no reason lah aku mok nulis 'larikkk....' dalam blog aku semata-mata sebab OON nulis kedak ya unless tiba-tiba aku habit nyebut ya. Dan aku sikda makey sayap-sayap Victoria Secret tok, aku boleh jalan runway ya pompong jak and still stun the world. adehhh lagik... Tauk pompong ya apa? b*g*l bah.. birthday suit kata muyang ku. Yah!!

Aku baruk jak setat beloging, agik baru, so memang belum pandey gilak. Tapi kinek tok nang tengah banyak idea mok nulis dalam BMS lah. Agik bersemangat taik pusak Hello Kitty kan? Bahasa muyang aku gine? Tulis juak..cuma makin berwarna-warni lah blog aku ikut mood dan kepandaian aku mengekspresi maksud kata hati. eeee!!! rindok ati..

Kepada YB2, politikus yang rasa dirik mulia dan mere mortals di luar sana, tunggu lah, aku akan bicara soal kalian.

And to regular, sorry to upset you with my BMS blogs, yes, I know some of you might find it difficult to understand. But I'll continue to blog in multi language, so no worries.

XoXo


5 comments:

dukunlintahplk said...

siap ko rol (rol tok nama lain bagi oon lah).. ndak ko maca statement berani mati "Keempat - only a true divarina knows a real divarina, no question!"..

harus kitak tiga oon, kitak ngan nang duey berumbak secara berjemaah merebut mahkota diva.. huarharhar :p

joynstar said...

LOL!!! adehhh!!!

tumbuh jerawatku tetak kau Dukun eh, sapa madah aku tok sama kategori divarina OON? aku ada kelas tersendiri..hihi...haruskah aku muji dirik kedak biasa? ala...kiranya beza miss world ngan miss universe lah kira tek..

siklah, aku sik mauk mahkota tiara yang Duey dan OON suka gilak mok makey ya. aku mauk klip rambut bling2 manja jak.

gilaaa aku gik kenak kau eh... dahlah, esok ku post klakar muyang ku ajak, lak hari2 BMS mauk meroyan orang baca. thanks Dukun for dropping by!

p/s; u kedak hensem jak owh...ahaks!!

oon said...

(sambil pose2 masang sayap)

dear my child, joynstar, thank you for those praise. really appreciate it.

I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're a diva. (apakahh, sungguh konpiusrina, ku pun sik paham)

now my child, hold my hand, the stage is big enough for us. (but remember!, I'm still beyonce in this show!)

(terus terbang diangkat seumpama tiara asmaradana)

ps: pak dukun nang ensem, boh sik tauk, mbaknya make susuk diamond tiffany n nyembah patong dewa-dewi segala ya. matilah fitnahh.

larikkkk make bas 2b.

dukunlintahplk said...

gila ko nak rol nyembah dewa dewi indah syirik desyuummmmm pangkak nyaru baruk tauk..

joynstar.. KEDAK?? KEDAK jak di padah nya kita tok??.. ehehe gud choice of vocab.. sangat bertepatan sekali.. kedak sik kedak, adalah kedak2 tarabas ikit-ikit (mun di tanggar dalam kelam malam dan dari kejauhan 6 km tanpa spek utk urg yg rabun jauh degree 125).. ehehehe..

buahahahaha ngereco..

Anonymous said...

Joynstar...thanks nyebut nama kmk pun blog...very the vangga kamek..so Onn and Dukun...bukan kitak juak jak Divarina okeyyy (lalu bertapok takut kenak rumbak dak onn & Dukun) .. teruskan berblog..kmk sik sure juak sampei bila kmk nak beblog tok...