Wednesday, January 27, 2010

keRETA kawan-kawan AKU?

mari sini aku cerita pendek macam filem pendek yang femes tu, pastok boleh la aku claim aku storyteller indie kedak indie band ya.

hari tok aku mayen-mayen, sik jauh, dalam FB jak, teleng-teleng page orang, kawan-kawan sekolah tadika, kawan-kawan yang pernah curik makan dalam kelas kedak aku juak, nanga apa jadi ngan sidak.



taik MLM

bukan aku sik bangga, aku jeles jak, seperti biasa keta sidak ya mahal, paling banyak nissan fairlady, note here cuma ada 2 kaler yang femes, putih dan hitam untuk mana-mana model keta. kak ya caldina, diikuti beemer 3 or 5 series untuk kategori novice. nak idup segan mati sik juak ya ada nanga ku makey impreza, tedah...


aku sik mewah, sekadar drive kereta sorong dengan bodykit VIP, boleh la aku bangga dapat drift waima di lorong-lorong sempit india street mun ku mbak ke kuching sia.

yang aku was-was, adakah sidaknya benar-benar berjaya? hutang jak banyak, keta jak melobo, rumah sik terbeli. kak ya friendship terjejas sebab kawan yang di-ulat sikmauk meli produk sidak. sayang...


TAHNIAH la mun kitakurang benar dah kaya, saja aku meluahkan rasa dengki aku ngan kitakorang kaya segera muda-muda tok.


tapi mun MLM takurang dah sejuk jangan la sampey balit ngagak WIRA ngan KANCIL k?

boh nganok aku...aku dengki jak.

9 comments:

Felicia F. Ramzi said...

kmk kadang timbol juak perasaan dengki ya koh..
like 'kenaklah ku sikda duit banyak ya..' or 'haih, ada udit tek dah ku beli keta ya kohh hey'..some people are born rich..
*suka keta Honda...

flo... said...

hehehhehe..mena ya kdg ada rs jeles..but is it true bleh dpt duit dlm masa yg singkat...business man pn x cpt ya<---ayat2 dengki..hahahaha...p mena la pdh felicia >>some people are born rich..;)

joynstar said...

hoho
ahmoi;
born rich doesn't mean you'll die rich too. nang jeles la juak, tapi sik lamak ngenang MLM tok bermusim.

flo...;
ala..kulit jak ya, keta jak banyak, rumah sik beli, mun bena kaya beli umah la...

Faizal n Fashitah said...

Sikpa mun rasa dengki. Kadang2 prasaan dengki tok boleh nyemarakkan agik smangat kita nak go forward ba. Bagi yang dah berduit cam kawan kitak ya, anggaplah ya rejeki sidak. Masing2 ada rejeki. Kitak pun ada rejeki juak. Cuma rejeki yang kitak harapkan munkin blom muncol gik. Saba jak ehek XD
*Kereta surong ya jenama apa? :|

Hajib said...

kmk pun dengki juak dengan orang kaya MLM tok. bukan nya apa. kmk sik madah MLM sikkan dpt bejaya, it just orang macam kmk tok yang kurang pandai convince orang, susah gilak nak berjaya dalam MLM.
lagipun pada pandangan kmk pun MLM tok pun bukan bisnes jangka masa panjang. hebat dalam 2 3 tahun jak. mun nak bisnes seumo idup? asanya bagus lagik bukak stall berger. bisnes yang nyata.

joynstar said...

FnF
aok rejeki nang kamek sik kisah, tok mun sik nulong membeli barang nya manas...merajuk, gine gayo? ~eh? keta surong mek nama glamernya tenspomer, nama kampung nya prada, nama IC nya keta surong la juak. ehehehe...

Hajib
pandey sik pandey dari segi etika kamek sentiasa berpendapat MLM tok skim menipu orang. mun dah dapat downline, downline konfirm dapat ngepong ka, sik kan? bena kata kitak ya, jual berger bagus gik dari lampe berger. mwahahahha

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Kmk ada 3 benda yg kmk phobia

1. Ular
2. tempat sempit
3. Org promote MLM.

but its their own choice to be in MLM, and we ve to respect that. But that doesnt me, perlu nanggik, paksa kita join MLM juak. Biuk palak kenak marketing ajak2 haha.

joynstar said...

ayek ceh...

and don't get me wrong, i love my friends, i just hate the MLM-zombie-fied they become. most of the time they jeopardize everything, i mean literaly everything esp the many years of memory. pathetic