Wednesday, March 20, 2013

SENANDUNG SENGONG

Ahaha hadoi...suk ati ku. Mak hayam Popeser Oon dah nge-ON blogging gik...sik la suram nyawa ku mukak blog. Rindok ati!

Apapun hari-hari ku seperti biasa..apa tek betukar opis tek nak memang la gago menyesuaikan diri ngan opis, tapi banyak gik susahnya mok nyesuai dirik ngan urang baru. Manusia tok kedak baju dalam kedey...berbagai gaya saiz warna...semua agik bau kedey...tapi dah kita beli bayar di kesyer ngembak balit baru kita tau...baju ya luntur sik kenak cuci? Tahan sik bejemur panas matahari? Boleh sik ngempas nepuk jak dalam washing machine? Kuat sik jahitnya? Ha...kedak yalah manusia ditemu aku sitok. Seikhlas aku tok madah...sikda sorang pun dipecayak ku gilak ho...sebab macam ada talam jak semua pakey beridang. Pendekatan aku bila nemu keadaan kedak tok...jauhkan diri jak. Sebab nang sikda ubatnya koh...penyakit berkurun dah ya. Dilayan merik sakit hati jak.

Aku tok babo...tapi suka bersusei..so kadang-kadang sik teringat ngan sapa aku pernah bersusei kisah ku...tauk-tauk datang urang bersindir bagai mulut insuren takaful sekitar kita...terasa kedirik padan muka ku! Dah jadi kedak ya...kinek tok aku sik menyusei pun ngan sapa-sapa hal peribadi ku...jerak palak ku. Maka tek apa niat bukan mok ngeso...tapi dah urang sik suka jadi la nya bahan berita buletin tonton. Pengajarannya sitok...jangan mudah gilak bersusei cerita ujung kain kita ngen urang. Faham ku...kita tok rasa mok ada orang dengar kita...berkongsi cerita...tapi yalah guna sorang duak kawan rapat yang boleh dipercayai...biar jauh biar lamak sik jumpa tapi nya boleh simpan cerita kita. Zaman teknologi tok Dallas rasa dekat jak ngan Kuching...apa salahnya berhubung terus... Nok baru dikenal tok bukan apa....payah kita mok maca karetor urang sorang...ujung-ujung apa dicerita kita dijaja nya di FB nya mati keja...

Madah pasal keja aku tok hari-hari driving lamborghini ku turun keja...adalah sigek perangei mensia diinggar ku....sidak nok nak alah-alah main brake...ko ingat keta kau jak berisik brek? mun brek manja sikhal la juak....dahnya laju tek brek suka tiba-tiba....tunggu tinggal 10 hun gik mok melantak baruk brek... Tapi mun kedak pagi tadik pun aku hinggar juak...apakah yang aku sik inggar haha....selow-selow....driving kedak samseng batu 7...merokok bukak tengkap...badan besar bertatu....keta ada sticker P....tauk ko urang belakang ya semua mok turun keja? Jarak keta nya ngan keta depan boleh padat 3 igek lori tapi mun depan nun brek nya brek juak! Agik jaoh ya nong.... Molah apa aku tek sabar? nanga stiker P kau sia...mun ndak abis ko di HON ku... Yalah aku tok kadang-kadang ya sabar jak la.... namanya sama bayar road tax... Tapi ada juak hari ku nyeringa dalam keta... 'BAPAK KO BAYAR ROAD TAX LEBIH KAH KO DRIVING ROPA YA?!' hahahaha.....






1 comment:

Lee said...

Hi Joynstar, how you doin'? Long time no see.
Hope this finds you well.
You driving a Lamborghini? Wow!
Have fun,
Lee.